17358761_10210575344477530_9195765435472815685_o

InputLag #92 – Z koksem i kosmosem!

W tym odcinku prym wiodą dwie duże produkcje AAA – Ghost Recon Wildlands i Mass: Effect Andromeda. Magda dorzuca kolejnego japońszczaka, który #nikogo, ale może tym razem kogoś jednak :) Opłakujemy Mad Catz, zastanawiamy się nad przyszłością konsol, gdzie Scorpio dzieli społeczność graczy niczym swego czasu miało to zrobić PS4 Pro. Jednym słowem – jest czego słuchać. Dla wielbicieli Magdy najważniejszy news – mówi więcej! :)

Newsy:

  • Mad Catz R.I.P.
  • Milion Nier: Automata w rękach graczy
  • Zelda na PC w 4K
  • Destiny 2
  • Xbox Scorpio

Gry:

  • Ghost Recon: Wildlands
  • Mass Effect: Andromeda
  • Toukiden 2

Filmy, seriale:

  • Ghost in the Shell

 


questions2

Masz pytanie na które chciałbyś usłyszeć odpowiedź w przyszłym odcinku? Podsyłajcie je śmiało na: podcast@inputlag.pl

ildisco

Chcesz złapać nas na żywo? Siedzimy na Discordzie! https://discord.gg/GNwGZGX 


Nasze odcinki pojawiają się również w serwisie YouTube, gdzie również zapraszamy do subskrypcji: YOUTUBE

Nasza grupa dyskusyjna na Facebooku

W odcinku uczestniczyli:
Mateusz „Matt” Greloch // szachmatt.com
Daniel „RyJek” Wójcik // NTC
Magdalena „Flyboy” Kucharska // @_flyboy

FACEBOOK, ARCHIWUMiTUNES

Play
  • Sasilton Mihawk

    Ryjek, zmień śmiech.

  • Marcin Fx

    Andromeda, Andromeda. Pomysł na grę jest tak absurdalny, że nawet najwięksi fantaści klękają. Już pomijając fakt 200 miliardów innych systemów gwiezdnych w naszej galaktyce to wyprawa do innej jest totalnie bez sensu. Statek leci 600 lat, blisko prędkości światła bo daleka droga, no a dzięki równaniom miłego starszego pana z ziemi, w tym samym czasie na naszej planecie mija jakieś 2 miliony (względność czasu). Miliony lat rozwoju to niewyobrażalnie dużo, patrząc na nasze ostatnie 100 lat. I te ludki co przylecą do Andromedy mogą nagle odkryć, że ona już dawno jest zasiedlona przez ludzi. Powinni takie dlc wydać :)

    • Mateusz Greloch

      O stary! Grałbym! Dobra hipoteza 😉

  • Od Mad Catz zakupiłem fightpada. To coś pomiędzy padem i arcade stickiem. Wydane jako licencjonowane pady dla SF IV. Całkiem fajny sprzęt, przypominający bardzo pady do Segi Saturn. Kiedyś rozpisałem się o nich na pssite. Poza tym nic od nich.
    ———
    Milion sprzedanych Nier Automaty to naprawdę super wynik jak na grę Yoko Taro. Ogólnie bardzo się cieszę z sukcesów japońskich tytułów. FF, Persona, Nier, za chwilę DQ XI, który według mnie też pokaże klasę wykonania (choć bez majtek mln nie osiągnie).
    Nie wiem czy to takie dziwne znów z tymi sponsorami. Ja tam rozumiem, że jakaś firma nie chce być pokazywana w trakcie materiałów jutubera, który może być kontrowersyjny. No i tak, Matt ma rację: Nier to jest hipster hit wychowalany przez wąskie grono fanów.
    Co to znaczy “stylizowana na coś słabszego”? XD
    Co do MGS: kiedyś online spotkałem chłopaków dużo młodszych ode mnie dla których Snake, Ocelot i Liquid to były nieznane imiona.
    ———
    Ja słyszałem, że ktoś pisze recki starych gier w sieci! Na jakimś RaczejKonsolowo czy coś takiego.
    ———
    Emulatory to dla mnie deska ratunkowa gdy sprzęt zniknie lub omijanie region locka, tylko wtedy.
    ———
    Miałem mieć wyjebane na Destiny, ale trailer dwójki obudził we mnie guardiana. W jedynkę grałem od day zero do miesiąca, dwóch przed Rise of Iron. Teraz znowu wróciłem i chce wbić platyne – został jeden pucharek. Na liczniku chyba mam z 700h.
    Jak wolimy? Całe życie na padzie. Koniec. The only way how it should be. Pad way or no way!
    ———
    Nie prawda. Microsoft wygrał początek minionej generacji olewając pierwszego xboxa i koncentrując się na 360. Przecież PS3 bardzo długo goniło x360 na rynku i dopiero w drugiej połowie generacji dogoniło i później już przegoniło MS.
    Dla mnie również nowa generacja w 2018 byłaby ok. Mimo, że chyba z 6 miesięcy temu kupiłem pro. Tak na Święta 2018 byłoby mega.
    Planowanie, a faktyczna zapowiedź to dwie różne rzeczy, a gadanie “pracują nad konsolą od zapowiedzi poprzedniej”, to określenie grubymi nićmi szyte. Chyba nikt nie wierzy że założenia, co do podzespołów na 5-6 lat przed wypuszczeniem sprzętu MAJĄ SENS, przy tak zapierdalającej branży i rozwoju technologii oraz zmieniającym się rynkiem? ¯_(ツ)_/¯ Chyba, że rozumiemy przez “prace nad konsolą” wszelkie rozmyślania producenta.
    Boję się wizji, że konsole wpadną w tryb telefonów, gdzie kolejne generację różnią się +RAM +GHz +grafa i tyle. Ja bym chciał powrotu do wyjątkowych patentów i architektur w PS5.
    ———
    Nie grałem jeszcze w Andromede, więc może nie powinienem się wypowiadać, ale czy to jest fair dla innych devów, mówić o Mass Effect w kategoriach 8/10, który ma tak poważne niedociągnięcia. To nie są bugi i glitche tylko ROBALE giganty :/
    ———
    Toukiden chętnie bym sprawdził musiałbym kogoś namówić na wspólne granie jak będzie w jakiejś fajnej cenie.
    ———
    Dobry odcinek ekipo ^^

    • Mateusz Greloch

      Odnośnie sprzętu – nie, branża PC już tak nie zapierdala jak kiedyś :) Mój PC ze średniej półki z 2012 roku do dziś służy Oli i nadal na nim gra w tytuły z 2015-2016 w FHD i minimum 30 klatkach. To już nie te czasy co kiedyś, że co roku notowało się wzrost wydajności na poziomie 40-50% :)

      Co do Andromedy – mówiłem o tym – ja wiem, że ta gra ma błędy, ale nie przeszkadzają mi one cieszyć się grą, tak samo jak komuś może nie przeszkadzać grafika jak z PS2 w Nier Automata, bo gameplay i fabuła nadrabiają w pełni. Ostatnio oceniam gry pod względem tego ile frajdy mi dały i Andromeda jest tutaj w czołówce gier tego roku 😉

      • No ale jeśli chce nadążyć za trendami 4k, 60fps, VR to musiałaby inwestować. Poza tym siła sprzętu to nie jedyny czynnik obrazujący rozwój branży, ale i jego możliwości czysto funkcjonalne, jak kolejne social feature’y, które w przyszłości mogą się zmienić w Bóg wie co i wymagać zmiany założeń co do systemu operacyjnego czy relokowania mocy podzespołów między funkcjami sprzętu. Nagle świat wymyśli jakiś trend, który wywoła szał niczym streamowanie i kto pierwszy okiełzna sprzętowo to u siebie wygra.

      • Mateusz Greloch

        Owszem, ale te ficzery od paru lat, to głównie narzędzia Social Media lub nowe portale, które działają w oparciu o przeglądarkę lub znikome wymagania sprzętowe, by nawet Kowalski na 10 letnim komputerze albo tablecie za 200 zł mógł je odpalić. Większość usług przechodzi w chmurę lub właśnie do przeglądarek, więc moc PC ma znaczenie tak naprawdę tylko w renderingu scen 3D/filmów lub gamingu. Na rewolucję wydajnościową nie ma co liczyć przez następnych parę lat, bo zmieniły się priorytety. Teraz korporacje widzą zysk w masówce, a nie segmencie premium.

      • Znam Twoją opinię Matt o Andromedzie, wiele razy podkreślałeś jak kontrowersyjna jest choć wcale nie jest (wiele osób ma takie same zdanie, np. GameOverGreegy), jednak still myślę, że dawanie wysokiej noty tutaj jest nie fair w stosunku do tych którzy jednak wydają budżet na chociaż jednego QA do zespołu, przy produkcji gry :V

  • Sajgon

    Matt planujesz grać w Personę 5? Nie wiem dlaczego cała polska branża unika tego tematu jak ognia.

    • Mateusz Greloch

      Nie mam hajsu, ale wiem, że Magda gra jak szalona i z domu nie wychodzi, więc w środę o 20:00 zaczynami live, gdzie będzie m.in. o Personie :)